Numer 116 000 w sprawie zaginionych dzieci

Oprac. e-sieci.pl na podst. uke.gov.pl | 26/01/2009 13:21

Fundacja ITAKA – Centrum Poszukiwań Ludzi Zaginionych będzie obsługiwać, bezpłatny, ogólnopolski numer 116 000 na potrzeby usługi: Numer interwencyjny w sprawie zaginionych dzieci.


REKLAMA




Ogólnoeuropejskie numery bezpłatnych linii telefonicznych o charakterze społecznym stworzonych z inicjatywy Komisji Europejskiej to:
• 116 000 - numer interwencyjny w sprawie zaginionych dzieci,
• 116 111 - telefon zaufania dla dzieci i młodzieży,
• 116 123 - telefon wsparcia emocjonalnego dla dorosłych.
Od listopada 2008 r. działa w Polsce Telefon Zaufania dla Dzieci i Młodzieży 116 111.
Numer 116 000 dla Fundacji ITAKA
W dniu 23 stycznia 2009 r. Prezes Urzędu Komunikacji Elektronicznej przydzielił spółce Telekomunikacja Polska S.A. numer 116 000 z zakresu numeracji „116” przeznaczonego na potrzeby zharmonizowanych usług o walorze społecznym HESC, do świadczenia usługi „Numer interwencyjny w sprawie zaginionych dzieci” przy współpracy z fundacją ITAKA – Centrum Poszukiwań Ludzi Zaginionych.
Usługa „Numer interwencyjny w sprawie zaginionych dzieci” świadczona przez fundację ITAKA – Centrum Poszukiwań Ludzi Zaginionych polegać będzie na:
• przyjmowaniu zgłoszeń w sprawie zaginionych dzieci i przekazywaniu informacji odpowiednim służbom (głównie policji),
• udzielaniu wskazówek i wsparcia osobom odpowiedzialnym za zaginione dziecko,
• udzielaniu wsparcia w dochodzeniu.
Usługa będzie stale dostępna, tzn. 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu, na terenie całego kraju. Korzystanie z usługi nie jest uwarunkowane wniesieniem opłaty lub zobowiązaniem do zapłaty.
Planowany termin uruchomienia usługi to 1 marca 2009 r.