Nowy kanał telewizyjny najpierw w Internecie

Oprac. e-sieci. na podst. interaktywnie.com | 02/02/2009 10:02

W maju w sieci rozpocznie działalność nowy kanał filmowy Epix, który dopiero w październiku trafi na ekrany telewizorów.


REKLAMA




Premiery singli znanych artystów, czy też przedpremierowe pokazy programów telewizyjnych w sieci nie są już niczym nowym. Wytwórnie coraz częściej starają się traktować Internet na równi z tradycyjnymi mediami, zyskując w ten sposób uznanie i sympatię rzeszy internautów, mimo iż często jest to jedynie przystawka do działalności poza siecią. Podobnie zamierzają postąpić trzy studia filmowe, które we wtorek poinformowały o uruchomieniu nowego kanału filmowego Epix, którego premiera w sieci nastąpi kilka miesięcy wcześniej niż w TV. Zrzeszone w konsorcjum MGM, Paramount Pictures oraz Lions Gate chcą dać możliwość oglądania swoich filmów (ponad 15 000 dostępnych) w modelu VOD (video-on-demand). Kanał w Internecie ma zostać uruchomiony w maju, a po kolejnych pięciu miesiącach zadebiutować w telewizji. Epix docelowo ma konkurować z HBO i Showtime, oferując takie hity jak "The Curious Case of Benjamin Button" czy "Iron Man". Podobnie jak konkurencja - Epix chce również tworzyć autorskie programy oraz transmitować na żywo największe koncerty. Nie owijając jednak w bawełnę, reprezentujący zrzeszone studia Mark Greenberg oznajmił, że udostępnienie kanału w Internecie nie jest ich głównym modelem biznesowym, a jedynie dodatkiem.