Oprac. e-sieci.pl na podst. tesco.pl | 04/09/2008 12:09
Tesco jako pierwsza sieć handlowa w Polsce całkowicie wymienia oświetlenie w swoich sklepach na energooszczędne. Nowe świetlówki typu T8 ECO zostaną zamontowane w 250 sklepach i całkowicie zastąpią zwykłe jarzeniówki. Wymiana oświetlenia w całej sieci oznacza zmniejszenie emisji CO2 do atmosfery o blisko 7,5 tysiąca ton rocznie.
REKLAMA
Ponad 300 tysięcy świetlówek energooszczędnych zainstaluje w swoich sklepach sieć Tesco. Do modernizacji oświetlenia zostały wybrane wszystkie obiekty zbudowane przed 2006 rokiem, czyli aż 250 sklepów w całej Polsce. Nowe oświetlenie zostanie zamontowane na salach sprzedaży oraz w magazynach sklepowych do końca września tego roku. „Dzięki zamontowaniu nowych świetlówek, w ciągu roku zaoszczędzimy taką ilość energii, która wystarczyłaby mieszkańcom Zakopanego na 4 miesiące. - mówi Przemysław Skory z Tesco. „Zmniejszenie poboru energii elektrycznej oznacza zmniejszenie emisji dwutlenku węgla do atmosfery, czyli walkę z globalnym ociepleniem. Ta akcja to kolejny krok z naszej strony pokazujący zaangażowanie firmy w ochronę środowiska. To dla nas ważna dziedzina, w której również chcemy być liderem” – dodaje Skory. Nowe oświetlenie energooszczędne zastąpi zwykłe jarzeniówki stosowane dotychczas w sklepach Tesco. Po zdemontowaniu starego oświetlenia zostanie ono przekazane do całkowitego zużycia, a następnie bezpiecznie zutylizowane. Tylko w tym roku, w ramach globalnego programu zmniejszania wpływu na środowisko naturalne, Tesco zobowiązało się do ograniczenia emisji CO2 o 10% na każdy metr kwadratowy powierzchni swoich sklepów. Dlatego wymiana oświetlenia to nie jedyne inicjatywy proekologiczne podjęte w Polsce. Sieć wybudowała już 3 nowoczesne energooszczędne sklepy (w Zdzieszowicach, Garwolinie i Lubartowie), wyposażyła wszystkie swoje sklepy w czujniki ruchu oraz pokrywy na meblach chłodniczo-mrożących, zoptymalizowała łańcuch dostaw do sklepów tak, aby samochody zużywały jak najmniej paliwa oraz przeprowadziła szkolenia dla wszystkich pracowników w zakresie oszczędzania energii. W ubiegłym roku, dzięki zamykaniu drzwi lodówek i gaszeniu świateł, udało się zmniejszyć zużycie energii elektrycznej w sklepach aż o 10%. Tesco prowadzi również kampanie informacyjne wśród klientów, zachęcające do oszczędzania energii oraz jest laureatem konkursu „Klucz Sukcesu”, w którym nagradzane są najlepsze rozwiązania z dziedziny energetyki, a także działania z zakresu ochrony środowiska wpływające na zwiększenie efektywności energetycznej.