Co ściągamy na swoją komórkę?

Oprac. e-sieci.pl na podst. wp.pl | 18/07/2008 13:55

Raport Mobile Multimedia 2008 podaje, iż Polacy rocznie zamawiają nawet 10 mln obiektów multimedialnych przez Premium SMS i Premium WAP. Największą grupę ściągających – 39%, stanowią osoby młode, w wieku 20 - 30 lat.


REKLAMA




Następna duża grupa – bo aż 21%, to młodzież w wieku od 15 do 20 lat, najmniej z usług przesyłania treści multimedialnych korzystają 30 – 40 latkowie, tylko 18%. Najczęściej zamawiamy dzwonki polifoniczne, truetone, czyli pliki z muzyką oraz realsound, czyli pliki z odgłosami. Stanowią one 35% rynku. Coraz silniejszą pozycją maja gry Java i mobilne aplikacje – już 20% rynku. W Polsce mamy trzech liczących się dostawców treści multimedialnych, wydających rocznie ponad 100 mln złotych na promocję. Jeżeli chodzi o sieci, najwięcej treści multimedialnych pobierają użytkownicy Plusa, zaraz za nim znaleźli się użytkownicy Orange. Najpopularniejsza marką telefonów komórkowych, na którą ściągane są obiekty multimedialne jest Nokia, następnie Sony Ericsson i Samsung.