Oprac. e-sieci.pl na podst. biznespolska.pl | 22/08/2008 14:55
Najnowszy raport Online Publishers Association dowodzi, że reklamy emitowane na stronach internetowych mediów lokalnych wywierają wyraźny wpływ na zachowania konsumentów.
REKLAMA
Czy w Internecie zapanowała moda na regionalizm? Według raportu "Local Online Media: From Advertising to Action" reklama emitowana w internetowych serwisach lokalnych gazet codziennych skłania aż 46% konsumentów do podjęcia określonych akcji - dokonania zakupu, wejścia na stronę WWW, uczestnictwa w danym wydarzeniu. Dla branży interaktywnej konieczna wydaje się więc rewizja standardów pomiaru skuteczności prowadzonych działań. Raport "Local Online Media: From Advertising to Action" potwierdza coraz wyraźniejszą tendencję ekspansji Internetu w mikroskali. Odejście od globalnego wymiaru sieci w stronę przestrzeni lokalnej stanowi następstwo sukcesu Web 2.0 - opartego w głównej mierze na stymulowaniu indywidualnej aktywności internautów. Rozwój serwisów internetowych o charakterze regionalnym postępuje wyraźnie od kilku lat, nabierając coraz szybszego tempa. Czy dojdzie w końcu do tego, że Internet będzie nam mówił, co się dzieje za naszym oknem?