Oprac. e-sieci. na podst. interaktywnie.com | 14/02/2009 09:29
Google poinformowało o zamknięciu programu AdWords w amerykańskich stacjach radiowych. Decyzja o wycofaniu się z kolejnego medium została ogłoszona niecały miesiąc po zaprzestaniu publikacji reklam w prasie.
REKLAMA
Gigant rynku wyszukiwarek rozpoczął swój radiowy biznes w 2006 roku od przejęcia firmy dMarc Broadcasting, która stworzyła oprogramowanie dla stacji radiowych, za pomocą którego Google dostarczało swoje reklamy audio. Po trzech latach w Google uznano, że pomysł rozszerzenia swojego biznesu na inne media okazał się nietrafiony, szczególnie w czasie recesji, gdy nakłady na reklamę w radiu i prasie zmalały najbardziej. Decyzję taką ogłosiła na blogu Google Susan Wojcicki, odpowiedzialna za dotychczasowy rozwój produktu - "Zawsze mieliśmy świadomość, że podejmując się ryzykownych przedsięwzięć nie wszystkie z nich mogą zakończyć się powodzeniem", przyznała Wojcicki. "Decyzje takie jak ta nigdy nie należą do łatwych, ale nadal będziemy skupiać się na rozwijaniu produktów reklamowych, jak najlepiej docierających do użytkowników, słuchaczy i widzów".
Google nie zamierza bowiem wycofywać się ze sprzedaży reklam w telewizji, które jako jedyne z trzech eksperymentalnych programów przynoszą pozytywny feedback od reklamodawców. Zamknięcie "radiowego AdWords" będzie wiązało się ze zwolnieniem około 40 osób. Niektóre osoby z zespołu będą nadal pracować nad rozwojem reklam audio, które jednak tym razem mają być dystrybuowane za pomocą internetu.