Oprac. e-sieci. na podst. interaktywnie.com | 11/02/2009 12:30
Telefonia komórkowa trzeciej generacji ma w najbliższych latach przeżywać prawdziwy rozkwit. Ma to oczywiście bezpośredni związek z dynamicznym wzrostem popularności smartfonów, umożliwiających korzystanie z sieci 3G.
REKLAMA
Według prognoz Park Associates, do 2013 roku z możliwości, jakie daje 3G korzystać będzie ponad 2,5 miliarda osób na całym świecie, z czego aż miliard w Azji. Zgoła odmienne zdanie na ten temat ma jednak firma Frost&Sullivan, która dla Azji i Pacyfiku estymuje ten wynik na poziomie "zaledwie" 564 milionów. Tak czy inaczej, oczywisty wydaje się fakt, że wraz z rozwojem sieci trzeciej generacji marketerzy otrzymają nowe narzędzia, pozwalające docierać do konsumentów w jeszcze inny sposób. Szerokopasmowy dostęp mobilny rozszerza bowiem możliwości tradycyjnej sieci GSM m.in. o transmisję video. Jest to szczególnie ważne w kontekście sukcesów, jakie odnosi obecnie rynek reklamy video online.
Posiadacze smartfonów z dostępem 3G w wybranych krajach
kraj czerwiec 2007 czerwiec 2008 % zmiany
Francja 5 616 7 958 41,7%
Niemcy 7 021 11 732 67,1%
Włochy 14 462 18 008 24,5%
Hiszpania 7 207 12 640 75,4%
Wielka Brytania 8 964 13 100 46,1%
Stany Zjednoczone 35 651 64 2007 80,1%