Kolporter S.A. wchodzi na rynek internetowy

Oprac. e-sieci. na podst. kolporter.com.pl | 18/02/2009 14:56

Po okresie testów, trwających od 2006 r., największy prywatny dystrybutor prasy w Polsce – Kolporter S.A. - wchodzi na rynek internetowy pod marką Kolporter.pl. Firma zdecydowała się na budowanie biznesu internetowego opartego na najnowocześniejszych technologiach, w pełni bezpiecznego, odpowiadającego potrzebom klientów. Misja sklepu internetowego Kolporter.pl brzmi: „Zawsze blisko Ciebie”.


REKLAMA




– Rynek internetowy to perspektywiczny obszar biznesu dla firm dysponujących unikalnym zapleczem logistycznym, kapitałowym i o dużej dynamice rozwoju. Dlatego zdecydowaliśmy się na uruchomienie sklepu internetowego kolporter.pl – mówi Grzegorz Fibakiewicz, prezes Kolportera S.A. – Naszym zdaniem klienci w branży e-commerce będą stawiać na rzetelnych, sprawdzonych partnerów. Unikalne wartości biznesu internetowego Kolportera SA to własna firma kurierska Kolporter Express, działająca od kwietnia 2008 roku (ma podpisane umowy z około 2000 firm i instytucji) i szeroka sieć punktów odbioru w świecie rzeczywistym, która zostanie uruchomiona w pierwszej połowie bieżącego roku. Pierwsze punkty odbioru będą dostępne w Warszawie, do końca roku 2009 w całej Polsce będzie ich 200, docelowo – kilkaset. – Nie podjęliśmy jeszcze decyzji, czy usługa będzie odpłatna, ale na pewno będzie tańsza dla klientów niż inne formy dostawy – stwierdza prezes Fibakiewicz. W ofercie sklepu Kolporter.pl znajduje się ponad 85 tysięcy książek, blisko 68 tysięcy płyt, 6 tysięcy filmów i około 2 tysięcy gier. Pod tym względem Kolporter.pl to dziś jeden z największych sklepów internetowych w Polsce, każdego dnia odwiedzany przez tysiące Internautów. – Współpracujemy z większością wydawnictw, dystrybutorami książek, płyt, filmów i gier. Dzięki temu każdy może u nas znaleźć coś dla siebie. Mamy oczywiście stale w ofercie pełną gamę rynkowych hitów i nowości – podkreśla Janusz Konopka, członek zarządu Kolportera S.A. odpowiedzialny za handel internetowy. – Cały czas pracujemy nad tym, aby nasz sklep był jak najbardziej użyteczny i przyjazny dla klientów, reagujemy na ich potrzeby.
Wszyscy kupujący w Kolporter.pl mają możliwość skorzystania z szeregu funkcji ułatwiających nie tylko zakupy, ale i wybór poszukiwanego produktu. – Nasi klienci mogą skorzystać z bardzo dobrego mechanizmu wyszukiwania produktów – mówi Robert Sołkiewicz, pełnomocnik zarządu Kolportera S.A. do spraw strategii i rozwoju e-biznesu. – Zastosowaliśmy rozwiązanie NetSprint eCommerce, które dało nam możliwość korzystania z inteligentnych metod przeszukiwania bazy produktów m.in. dzięki wykorzystaniu fleksji języka polskiego. Dzięki temu klienci mają możliwość szybkiego odnalezienia produktu odpowiadającego ich oczekiwaniom, a wyszukiwarka „podpowiada” im poprawne zadanie pytania. Plany Kolporter.pl na 2009 r. wyglądają następująco: wprowadzenie sprzedaży e-prasy, poszerzenie asortymentu, kolejne Extended Sites. Budżet na inwestycje będzie dostosowany do potrzeb – w ramach Kolportera S.A. wynosi on 20 mln zł.