InPost doręczy list hybrydowy

Oprac. e-sieci. na podst. www.inpost.pl | 13/01/2009 09:30

InPost - największy niezależny operator pocztowy o zasięgu ogólnokrajowym, należący do grupy kapitałowej Integer.pl - w ramach dywersyfikacji oferty produktowej zaangażował się w innowacyjny na polskim rynku projekt poczty hybrydowej. Spółka - we współpracy z krakowską firmą outsourcingową Fibra-Hallo.pl - w III kwartale 2009 roku będzie uczestniczyła w nowatorskim procesie kompleksowej obsługi korespondencji. Usługa skierowana jest do klientów indywidualnych oraz biznesowych.


REKLAMA




Fibra-Hallo.pl otrzymała na realizację przedsięwzięcia dofinansowanie w kwocie 7 mln zł z Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka „Nowe inwestycje o wysokim potencjale innowacyjnym". Wniosek o dotację przygotowała firma doradcza Deloitte. Całkowita wartość projektu wyniesie 12,49 mln zł. „Dofinansowanie unijne na innowacyjne projekty to pomost, który łączy wizję z rzeczywistością. Do tej usługi przygotowywaliśmy się ponad rok, dlatego cieszymy się, że nasza koncepcja została tak wysoko oceniona w konkursie ofert i uzyskała wysoką punktację. Zaproponowana przez nas rewolucyjna usługa na pewno odniesie sukces na polskim rynku obsługi korespondencji masowej. Outsourcing jest coraz bardziej popularny w naszym kraju, a wartość sektora druku i wysyłki ciągle wzrasta. Zlecanie usług firmom zewnętrznym w tym zakresie wpływa przede wszystkim na efektywność finansową i operacyjną spółki oraz pozwala klientowi skupić się na działalności podstawowej. Mamy nadzieję, że poczta hybrydowa zapewni nam zwiększenie udziału w rynku i pozycję wśród największych graczy" - powiedział Robert Giersz, Dyrektor Zarządzający Fibra-Hallo.pl. Nowatorskie rozwiązanie łączy funkcjonalność poczty elektronicznej i cechy tradycyjnych usług pocztowych i poligraficznych. Poczta hybrydowa umożliwia przeniesienie całego procesu związanego z nadawaniem korespondencji - włącznie z dostarczeniem jej odbiorcy końcowemu - na podmioty zewnętrzne. Jej schemat działania zakłada, że klienci zarejestrowani w systemie przesyłają do Centralnego Ośrodka zarządzanego przez Fibrę-Hallo - za pośrednictwem e-maila lub formularza ze strony www zawierającego opcję tzw. wirtualnej drukarki - pliki w dowolnym formacie, które zostaną przetworzone w konkretny list. Z kolei Klienci masowi (biznesowi) będą nadawali swoją korespondencję przy wykorzystaniu zaawansowanych technologii i zintegrowanego oprogramowania komputerowego, łączącego ich z Centralnym Ośrodkiem Fibry-Hallo. Opracowany na potrzeby poczty hybrydowej system IT formatuje tekst i grafikę, jak również drukuje i kopertuje korespondencję. System automatycznie wybierze Ośrodek Wydruku najbliższy dla lokalizacji adresata korespondencji tak, aby zoptymalizować koszty logistyczne i przyspieszyć proces doręczenia. Końcowym etapem procesu jest odbiór przez operatora pocztowego zaadresowanych przesyłek z jednego z 13 wojewódzkich Ośrodków Wydruku i dostarczanie ich - w wersji papierowej - do adresatów. W ramach współpracy z Fibrą-Hallo, InPost posiada wyłączność na doręczanie korespondencji przesyłanej za pośrednictwem poczty hybrydowej. Udział firmy w projekcie sprawi, że znacząco wzrośnie efektywność usług oraz liczba doręczanej przez InPost korespondencji. Dzięki zastosowaniu innowacyjnych rozwiązań technologicznych nowa usługa będzie znacznie bardziej konkurencyjna w stosunku do aktualnych rozwiązań rynkowych, co gwarantuje InPost poszerzenie grona dotychczasowych Klientów i w rezultacie wzrost uzyskiwanych wyników finansowych. „Cieszymy się, że InPost jako jedyny operator pocztowy będzie uczestniczył w tak nowatorskim i niespotykanym dotąd na polskim rynku rozwiązaniu, jakim jest poczta hybrydowa. Zaangażowaliśmy się w ten projekt ze względu na jego ogólną i powszechną dostępność dla Klientów. By wysłać tradycyjny list wystarczy już dzisiaj mieć komputer i dostęp do Internetu, a dzięki poczcie hybrydowej - bez wychodzenia z domu czy biura - będzie można nadawać korespondencję. Wyniki badań rynkowych* przeprowadzonych przez niezależną, międzynarodową firmę badawczą Simon, Kucher & Partnerzy Strategy & Marketing Consultants potwierdzają wysoki popyt na nową usługę. Według nich 17% spośród badanych dużych, średnich i małych firm już teraz zadeklarowało chęć korzystania z poczty hybrydowej, a jesteśmy przekonani, że dołączenie pozostałych do grona naszych klientów jest tylko kwestią czasu i poznania w praktyce korzyści płynących z zastosowania systemu poczty hybrydowej" - powiedział Rafał Brzoska, prezes InPost. Poczta hybrydowa, dzięki zaawansowanemu systemowi IT, pozwoli zaoferować rozwiązanie, dzięki któremu działalność wielu przedsiębiorstw zostanie zoptymalizowana pod względem kosztów, czasu i zasobów zaangażowanych w proces przygotowania i wysyłania korespondencji.
Innowacyjna poczta hybrydowa gwarantuje:
• Oszczędność czasu - redukcja czynności związanych z produkcją korespondencji (drukowanie, kopertowanie, inserty) przez klientów oraz możliwość skupienia się na swoich kluczowych działąniach;
• Outsourcing - przekazanie czynności związanych z korespondencją na Fibrę-Hallo.pl (odbiór listów, sortowanie);
• Monitoring - możliwość śledzenia wysyłanej korespondencji na każdym etapie procesu jej doręczania;
• Wybór - opcja dostarczenia korespondencji w wersji elektronicznej i papierowej zgodnie z życzeniem klienta;
• Zarządzanie i możliwość archiwizacji elektronicznej wysyłanej korespondencji dzięki zaawansowanym możliwościom systemu informatycznego;
• Terminowość - dzięki wielu ośrodkom wydruku, zlokalizowanym na terenie całej Polski, wszystkie zlecenia wykonywane są terminowo;
• Skuteczność - poprawa jakości w dostarczaniu korespondencji - system informatyczny będzie sprawdzał i korygował ewentualne pomyłki przy zaadresowaniu listów, co pozwoli na jeszcze bardziejskuteczne dotarcie do klientów.