Oprac. e-sieci. na podst. Fama PR | 02/02/2009 12:43
Fracht kontenerów LCL (Less Container Load) z USA do Polski skrócony został o 7 dni – poinformował DHL Global Forwarding. Z Nowego Jorku wypłynął pierwszy kontenerowiec objęty systemem Direct Box: bezpośredniego transportu na trasie Nowy Jork – Łódź, omijający centrum dekonsolidacyjne w Bremen. – Dotychczas transport LCL zatrzymywał się na kilka dni w Bremen – wyjaśnia Michał Kołodziejski, Dyrektor Frachtu Morskiego – Tam następowała dekonsolidacja kontenerów, a poszczególne partie towarów wyruszały w drogę do Polski, Czech, Węgier i innych krajów naszego regionu.
REKLAMA
LCL to system transportu , w którym kilku mniejszych zleceniodawców zapełnia cały kontener. Stąd potrzeba logistycznych hubów konsolidacyjnych - jak to w Nowym Jorku, które obsługuje całe USA albo to w Bremen obsługujące Europę Środkową. - Wolumen przesyłek z USA do Polski był jednak tak duży, że zdecydowaliśmy się na nową usługę. – mówi Kołodziejski. - Teraz całe kontenery transportowane są prosto do Polski. - Pozwala to zaoszczędzić od 4 do 13 dni zależnie od regionu Stanów z którego wychodzi przesyłka - przeciętnie tydzień.
Fracht LCL przeżywa renesans w związku ze spowolnieniem gospodarczym. Część eksporterów i importerów odczuwa trudności z zapełnieniem całego kontenera towarem. Zmuszeni korzystać z Less Container Load, czekają jednak i tracą czas. Direct Box ma zmienić ten stan. – Transport LCL na kluczowych trasach jest dzięki naszej nowej usłudze szybszy i konkurencyjny – ocenia Michał Kołodziejski. - Podobne usługi istnieją już także na trasie z Azji do Polski.
Statek z Nowego Jorku wypływa co tydzień, w każdy piątek. Niezależnie od tego, czy kontenery wypełnione zostały w całości, czy też nie. W tym drugim przypadku, oznacza to dla DHL Global Forwarding wyższe koszty. - Nie przenosimy ich jednak na klientów – zapewnia Kołodziejski. Do końca marca transport w systemie Direct Box ze Stanów Zjednoczonych będzie nawet tańszy. DHL Global Forwarding wprowadził promocję dla nowych klientów na tej trasie. - To nasz drobny wkład w walkę ze stagnacją gospodarczą – dodaje Kołodziejski.
Z transportu w systemie LCL na trasie atlantyckiej (USA-PL) korzystają najczęściej firmy związane z branżami: Enginiering & Manufacturing, przemysłu hutniczego, budowlanego, spożywczego.