Badanie „METRA” - pokolnie wyżu

Oprac. e-sieci. na podst. agora.pl | 05/12/2008 14:47

Dziennik „Metro" przeprowadził kompleksowe badania młodego pokolenia Polaków w wieku 24-34 lata. Badanie zostało zrealizowane przez SMG/KRC, objęło ogólnopolską próbę 1000 osób.


REKLAMA




Celem badania była analiza zachowań i preferencji młodego pokolenia oraz jak najlepsze zrozumienie ich oczekiwań, aspiracji, obaw i problemów. „Chcieliśmy lepiej poznać ludzi, do których kierujemy naszą gazetę. Uzyskaliśmy niezwykle ciekawe informacje. Zamierzamy je wykorzystać dla dalszego rozwoju tytułu oraz budowania marki „Metra" jako dziennika młodego pokolenia - mówi Joanna Parczyńska, dyrektor pionu Prasy bezpłatnej Agory. Grupa 24-34 lata została objęta przez „Metro" szeroko zakrojonym badaniem i analizą przede wszystkim ze względu na jej wyjątkowy status. Pokolenie wyżu demograficznego jest bardzo liczne - to prawie siedem milionów osób. Ci młodsi po zakończeniu edukacji wchodzą właśnie w dorosłość, starsi mierzą się z problemami jakie ona niesie. Przedstawiciele badanej grupy mają relatywnie wiele - na tle innych grup wiekowych - potrzeb. W tym wieku tworzy się zręby dla prowadzenia własnego gospodarstwa domowego np. poprzez zakup mieszkania, samochodu, sprzętu RTV i AGD. Dodatkowym wydatkiem - szczególnie dla najmłodszych w tej grupie - jest konsumpcja towarzysząca spędzaniu czasu wolnego.