Internet przyciąga aktywnych konsumentów

Oprac. e-sieci. na podst. Agencja Reklamy EURA7 | 05/01/2009 08:55

84% konsumentów po zapoznaniu się z informacjami dotyczącymi urody, zdrowia, bądź produktów proekologicznych stara się poszerzyć i skonfrontować swoją wiedzę na ich temat za pośrednictwem Internetu.


REKLAMA




Ipsos Public Affairs przeprowadziło badanie na wyselekcjonowanej grupie prawie 1000 najbardziej aktywnych konsumentów. Kryterium doboru respondentów był znacznie wyższy od przeciętnego poziom zainteresowania informacjami płynącymi z rynku urody, zdrowia i produktów przyjaznych środowisku. Na potrzeby przeprowadzenia analizy we współpracy z firmą MS&L zaimplementowano narzędzie "IM MS&L Sharability Index". 84% konsumentów uczestniczących w badaniu potwierdziło, że po zapoznaniu się z informacjami dotyczącymi urody, zdrowia, bądź produktów przyjaznych środowisku w mediach tradycyjnych (prasa, radio, TV), sięga do Internetu aby pogłębić swoją wiedzę i wymienić się opiniami na dany temat z innymi użytkownikami sieci. Respondenci w tym celu najczęściej korzystają z serwisów internetowych dedykowanych markom, tematycznych portali informacyjnych oraz blogów. Pozytywne rekomendacje klientów są obecnie jedną z najbardziej efektywnych metod promocji marek. Ich skuteczne pozyskanie wymaga jednak zastosowania przemyślanej strategii cross - marketingowej, opartej w głównej mierze na efektywnym wykorzystaniu potencjału Internetu i nowych mediów.