Oprac. e-sieci. na podst. interaktywnie.com | 08/02/2009 08:37
Amerykańscy użytkownicy przyznają, że częściej klikają w reklamy dopasowane bezpośrednio do nich. Jeśli ktokolwiek wątpił w siłę pojęć takich jak targetowanie behawioralne powinien jak najszybciej zapoznać się z wynikami ankiety, przeprowadzonej przez ChoiceStream. Wynika z niej bowiem, że średnio 41% amerykańskich internautów zwraca większą uwagę na spersonalizowane reklamy, a prawie tyle samo kupujących w sieci chętniej w nie klika.
REKLAMA
Co ciekawe, skłonność do reagowania na dopasowane reklamy w dużym stopniu zależy od tego, jak wiele wydajemy na internetowe zakupy. Wśród osób wydających 1-100 dolarów odsetek tych, do których przemawiają tak skonstruowane reklamy wynosi 32%. Dla osób przeznaczających co miesiąc od 101 do 250 dolarów na zakupy w sieci jest to 39%, a powyżej 250 dolarów - 50%. Analitycy zwracają uwagę na stale rosnącą świadomość konsumentów, którzy zdają sobie sprawę z faktu, iż reklamodawcy posiadają o nich coraz więcej informacji i są w stanie lepiej dobierać reklamy. Sprzedawcy muszą o tym pamiętać szczególnie w obecnej cięższej sytuacji ekonomicznej, gdy ciężej przekonać użytkowników do zakupów w sieci. Tutaj jednak rodzą się pewne obawy, gdyż wciąż wielu klientów obawia się niewłaściwego wykorzystywania takich danych, jak na przykład historia przeglądanych stron, czy też zbieranych na podstawie aktywności w różnych serwisach. Rygorystyczne przestrzeganie polityki prywatności jest dla konsumentów szczególnie ważne - w ankiecie przeprowadzonej w ubiegłym roku przez Harris Interactive aż 45% respondentów wykazało obawy co do przestrzegania polityki prywatności przez serwisy stosujące targetowanie behawioralne reklam.