Oprac. e-sieci. na podst. PR time | 20/02/2009 12:29
Od 8 kwietnia będzie można robić zakupy w domu handlowym RENOMA we Wrocławiu. Najsłynniejszy dom towarowy powiększy się nie tylko o nowe skrzydło od strony ul. Czystej, ale i o nowych najemców.
REKLAMA
Rewitalizacja starego budynku i budowa nowej części właśnie dobiega końca. Otwarty w 1930 roku, nowoczesny dom towarowy Wertheim od zawsze budził powszechny podziw, nie tylko ze względu na swoją wielkość, ale również ze względu na jakość towarów, które oferował. Przez lata, także powojenne, utożsamiany z szerokim i atrakcyjnym asortymentem, przetrwał w świadomości wrocławian jako miejsce oferujące towar, którego nie można było znaleźć gdzie indziej. Nowa RENOMA, która zostanie otwarta w pierwszej połowie kwietnia, poprzez staranny dobór najemców oraz stylową, a zarazem nowoczesną aranżację wnętrz handlowych, będzie kontynuować tradycję nowoczesnego handlu, oferując przy tym szeroki asortyment towarów. Wśród sklepów, które pojawią się w RENOMIE, znajdują się zarówno znane już wrocławianom i lubiane przez nich marki, jak i te, które dotąd nie miały swojego sklepu w stolicy Dolnego Śląska. Otwierany na wiosnę dom handlowy będzie miejscem zarówno dla osób dbających o najwyższą jakość, jak i dla klientów szukających najnowszych trendów za przystępną cenę, dla młodzieży czy rodzin z dziećmi. Wśród marek, które będą obecne w RENOMIE, pojawią się m.in. tak popularne jak Intimissimi, Kazar, Levis, River Island, Tatuum, Triumph czy Zara. W sumie, na pięciu kondygnacjach w obu połączonych skrzydłach budynku, znajdzie się ponad 120 sklepów i butików. Niewątpliwą atrakcją będzie część restauracyjna na trzecim piętrze RENOMY, ulokowana przy przeszklonej elewacji – wrocławianie i turyści będą mogli oglądać imponującą panoramę Starego Miasta Wrocławia, z zielonymi bulwarami nad fosą, Operą Wrocławską i Teatrem Lalek na pierwszym planie. Kawiarnie znajdą się na wszystkich piętrach galerii.
Połączenie historii z nowoczesnością
Rozbudowa budynku RENOMY nie jest nową ideą. Już sam architekt Hermann Dernburg, projektując dom handlowy dla Wertheima zaplanował możliwość dobudowania nowego skrzydła w rejonie pl. Czystego. Nowa część RENOMY nawiązuje do charakteru zabytkowego budynku horyzontalnymi podziałami elewacji. Zaprojektowana w oparciu o współczesne elementy architektoniczne, kontynuuje oryginalny zamysł projektanta, tworząc nową jakość z obu połączonych części. W ten sposób nowa galeria handlowa RENOMA zachowuje najważniejsze założenie i wartość historycznego budynku - nowoczesność i najwyższy standard na obecne czasy. Wewnętrzna struktura obu połączonych części i rearanżacja wnętrz RENOMY nawiązują do dziedzictwa ekskluzywnego stylu domu handlowego, zmieniając je w nowoczesnej formule w elegancką galerię handlową. Zaplanowano przestronne powierzchnie sklepowe w obu skrzydłach budynku, nowoczesne wykończenie wnętrz z użyciem szlachetnych materiałów - szkła, drewna i stali, a także dużą ilość przeszklonych przestrzeni zapewniających dostęp światła dziennego - w zabytkowej części obok okien na całej elewacji są to wewnętrzne dziedzińce nakryte szklanymi świetlikami, a także nowe przeszklone atrium, które połączy reprezentacyjną, frontową stronę nowego skrzydła z zabytkowym budynkiem. Renowacja zabytkowego budynku RENOMY jest przeprowadzana w ścisłej współpracy z konserwatorem zabytków. Obok zachowania głównego układu struktury wewnętrznej, szczególnie ważne jest przywrócenie oryginalnego wyglądu zewnętrznego z reprezentacyjnym wejściem głównym od ulicy Świdnickiej oraz charakterystycznymi detalami elewacji. Na fasadę RENOMY powróciło 100 rzeźb portretowych i 56 kwiatonów, czyli popularnych szyszek. W założeniu przedwojennych autorów rzeźb głowy miały przedstawiać różne typy etniczne. Jest więc głowa Chińczyka, kilku Afrykanów, Araba, Żyda, twarz w konwencji greckiej maski, twarze ludzi młodych i starych. Część detali twarzy jest podkreślona złotem – najczęściej włosy, zarost, nakrycia głowy, czasem brwi oraz krawędzie kwiatonów i opaski na podstawach rzeźb.
Nowa RENOMA - liczby i fakty:
• Powierzchnia całkowita obiektu - 99 500 mkw.
• Powierzchnia handlowa (5 kondygnacji) - 31 000 mkw.
• Powierzchnia biurowa (3 kondygnacje) - 10 068 mkw.
• Ilość miejsc parkingowych - 630
• Planowane otwarcie – pierwsza połowa kwietnia 2009 roku
• Koszt inwestycji - ponad 100 mln euro