Marketingowy Ranking Sieci Detalicznych - sieprień 2010

http://kondejmarketing.com | 25/08/2010 17:04

Firma badawcza Kondej Marketing zaprezentowała aktualne wydanie Marketingowego Rankingu Sieci Detalicznych.

Na pozycji lidera utrzymała się sieć hipermarketów Tesco (80,31 pkt.). Na korzyść tej firmy przemawia prowadzenie aktywnych działań marketingowych, w tym: remodeling niektórych sklepów, rozszerzanie asortymentu marek własnych, konkurencyjna polityka cenowa oraz rozszerzanie zaopatrzenia u lokalnych i regionalnych dostawców.


REKLAMA




Na drugie miejsce (po wcześniejszym spadku na trzecią pozycję) powróciła Biedronka (79,60 pkt.). Atuty tej sieci znane są większości Polaków, lecz podkreślić należy doskonałą politykę w zakresie marek własnych, które to produkty zyskują coraz szersze uznanie ze strony polskich konsumentów. Firma wykazuje dużą troskę o jakość tych produktów, nazywa je ładnie po polsku i eksponuje wytwarzanie przez renomowanych producentów.

Na trzecim miejscu w łącznym rankingu znajduje się sieć hipermarketów Carrefour (79,39 pkt.), która spadła z pozycji drugiej. Sądząc po działaniach rynkowych, firma ta bardziej skupiła się na porządkowaniu sieci supermarketów i sklepów osiedlowych, a hipermarkety przejściowo znalazły się na drugim planie.

W pierwszej dziesiątce zwraca uwagę awans Lidla (70,79 pkt.) z pozycji dziewiątej na siódmą. Wynika to głównie z coraz większego uznania, jakie zyskują produkty marek własnych tej sieci oraz z aktywnych działań promocyjnych. Z pierwszej dziesiątki wypadła natomiast najwyżej notowana sieć supermarketów o polskim kapitale Piotr i Paweł.

Nowością w sierpniowym wydaniu rankingu jest prezentacja sieci detalicznych z podziałem na poszczególne formaty handlu detalicznego. Pozwala to uzyskać bardziej przejrzyste zestawienie pozycji i ocen określonych sieci handlowych w porównaniu z bezpośrednimi konkurentami prezentującymi podobną koncepcję działalności handlowej. Ta forma prezentacji poszczególnych sieci handlowych nie stoi jednak w sprzeczności z ogólną ideą Rankingu, jaką jest porównywalność ocen wszystkich sieciowych sklepów działających na polskim rynku, łącznie z zestawieniem małych sklepów osiedlowych obok dużych hipermarketów. Podmioty te konkurują bowiem bezpośrednio ze sobą o względy polskich klientów, bez podziału na „kategorie wagowe”, a mali operatorzy nie mają żadnego handicapu.

Liderami w poszczególnych formatach są więc: Tesco (hipermarkety), Biedronka (dyskonty), Intermarche (70,49 pkt) (supermarkety) i Delikatesy Centrum (64,98 pkt.) wśród sieci małych, średnich i dużych sklepów spożywczych. Liderem w kategorii sklepów convenience jest Żabka (70,10 pkt.), jednakże jej jedynym konkurentem jest sieć Freshmarket należący do tego samego operatora.

W sierpniowym wydaniu Marketingowego Rankingu Sieci Detalicznych debiutuje sieć Top Market należąca do Polskiej Grupy Supermarketów Sp. z o.o.. Uwzględniony został również nowy podział sklepów sieci Carrefour na: Carrefour Market składającą się z własnych supermarketów i Carrefour Express, w której skład wchodzą franczyzowe sklepy osiedlowe. Stąd po raz pierwszy w rankingu pojawia się sieć Carrefour Market.

Firma Kondej Marketing zapowiada umieszczenie w nowym wrześniowym wydaniu rankingu kolejnych sieci detalicznych.


Załączniki:

- Marketingowy Ranking Sieci Detalicznych

- Ranking sieci detalicznych według formatów - sierpień 2010