Oprac.e-sieci.pl na podst. biznespolska.pl | 10/01/2009 14:30
AUDI AG w 2008 roku po raz pierwszy w swojej historii osiągnęła zapowiadany próg miliona sprzedanych samochodów. Z 1.003.400 aut przekazanych klientom na wszystkich kontynentach Audi zwiększyło swoją sprzedaż o 4,1 procent w porównaniu z rokiem ubiegłym. W grudniu, z wprowadzonym niedawno na rynek Audi Q5 oraz cieszącą się dużą popularnością rodziną A4, wielkość sprzedaży wzrosła o całe 17,4 procent w porównaniu z analogicznym okresem 2007 roku i wyniosła 82.800 sztuk.
REKLAMA
"Ten trzynasty z rzędu rekordowy rok jest sukcesem całej załogi Audi. W imieniu Zarządu chciałbym gorąco podziękować jej za zaangażowanie" - powiedział Rupert Stadler, Prezes Zarządu AUDI AG. "Na tym zaangażowaniu będziemy opierać się także w trudnym 2009 roku. Mamy ambitne cele na przyszłość: Chcemy uczynić z Audi najatrakcyjniejszą markę Premium na świecie". W ubiegłym roku producent z Ingolstadt wprowadził na rynek dwanaście nowości modelowych i dzięki temu może opierać swoją sprzedaż o najmłodszą paletę modeli w segmencie Premium. Najważniejszymi nowościami było Audi A4 Limousine, które pojawiło się w Europie już w listopadzie 2007 roku. Od kwietnia w salonach dostępne były Audi A4 Avant. Należy również wspomnieć o zmianach wprowadzonych do A3 i A6 oraz o zupełnie nowym Audi Q5. Peter Schwarzenbauer, Członek Zarządu ds. Marketingu i Sprzedaży AUDI AG powiedział: "Będziemy kontynuować naszą ofensywę modelową tak, jak to zaplanowaliśmy. W 2009 roku także zaoferujemy naszym klientom cały szereg nowych modeli." Wzrost sprzedaży Audi odnotowało przede wszystkim na rynkach europejskich oraz w regionie Azji i Pacyfiku. Wielkość sprzedaży w Europie Zachodniej w grudniu (53.900 sztuk) była o 22,7 procent wyższa, niż w grudniu 2007 roku (2007: 43.969). W ciągu całego 2008 roku Audi sprzedało w Europie około 667.000 samochodów, o 2,5 procent więcej, niż rok wcześniej (2007: 650.407). Tak doskonałe wyniki pozwoliły na uzyskanie rekordowych udziałów w rynku zachodnioeuropejskim i niemieckim. W rejonie Azji i Pacyfiku Audi przekazało klientom w grudniu prawie 14.000 nowych samochodów. Tym samym sprzedaż wzrosła o 15,6 procent (2007: 12.097). W ciągu 12 miesięcy 155.000 nabywców z tego regionu zdecydowało się na zakup Audi (o 15,6 procent więcej, niż w 2007 roku) W USA, trzecim co do wielkości rynku eksportowym producenta samochodów |z Ingolstadt, wielkość sprzedaży w 2008 roku wyniosła 87.760 aut i była o 6,1 procent niższa od poziomu z roku ubiegłego (2007: 93.506). W grudniu Audi sprzedało 7.712 samochodów - o 9,3 procent mniej, niż rok wcześniej (2007: 8.504).